Cuma, Ekim 27, 2017

BİR DİLEK TUTUN ..

      Sadece çocuklar mı sever pastayı :) Hele ki emeğiniz sevginiz varsa yapımında nasıl değerli gelir o pasta sahibine ..

      Doğum günleri,evlilik yıldönümleri, kutlanılacak günlerin başrolünde oynar pastalar.En yakın pastaneden gidip almak hiçte zor değildir elbet :) Lakin kendi yaptığınız, kıyaslanamaz hazır hiç birşeye.Görümü belki eleştirilebilir ama yine de iyidir evde yapılan pastalar, daha samimi gelir bana.

    Aile meclisimin özel günlerinde pastalarını yapmak herzaman bana düşer :) Pastayı kendiniz yapın diyorum da hazır pasta tabanı kullanın demiyorum, onu da kendiniz yapın :) Benim tek kullandığım tarifi size veririm ama artık pastalarınızı evde yapın olur  mu :) Hadi başlayalım;

Doğum Günü Pastam 
   
  YUMUŞACIK PASTA KEKİ;
            (Pandispanya)

* 4 yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* Yarım çay bardağı ılık su
* Çeyrek limon suyu
* 1 Paket kabartma tozu
* 1 Paket vanilya
* 1 Su bardağı tepeleme un - 1.5 yemek kaşığı tepeleme un
* 1 Fiske tuz
 
   Bu malzemeler ile kolayca pasta tabanı elde edeceksiniz.İnanın bana :)

   Tüm pandispanya keklerde olduğu gibi yurmutaların beyazları ve sarıları farklı kaplara alınır.Beyazların içine bir fiske tuz ilave edilir ve kar beyazı olasıya kadar mikser yardımı ile çırpılır.Olup olmadığını anlamanız için kabı ters çevirdiğinizde içindeki malzeme düşmeyecek kıvamda olmalı.Bu işlem bittikten sonra sıra gelelim yumurta sarılarının olduğu kaba; şeker ilave edilir ve krema kıvamına gelesiye kadar çırpılır.daha sonra sırayla ılık su,limon suyu,kabartma tozu,vanilya,un ilave edilerek çırpılır.

   İki ayrı kapta olan malzemeleri birleştirme sırasına geldik lakin mikser,çırpıcıdan uzak duralım.Bir spatula yardımıyla iki malzemeyi birleştirip beyazların oluşturduğu kabarıklığı söndürmeden yavaşça aynı yöne doğru karıştırarak harmanlayalım.Kek kalıbımızla buluşturup, önceden ısıtılmış 170 C'deki fırınımızda 25-30 dakika fırının kapağını açmamak şartıyla pişirelim :) Piştikten sonra  biraz daha sabırlı olup fırın kapatılracak 5 dakika kapağı yarım kalacak şekilde kekin içeride kalmasına müsade edelim.Sonrası size ait.

  Ben size pasta tabanı yapımı söyledim, pastanın tasarımı sizin zevkinize kalmış.Bana sorarsanız ben iç kremasını anne muhallebisinden yana kullanıyorum.Sizlerinde çok güzel anılarınızda payı olavak pastalar yapacağınızdan eminim, pasta tadında hoşçakalın :)

  Nacizane benim pasta tecrübelerimde size fikir olmasıyla ..

Kayınpederim İçin

Eşim İçin

Eniştem İçin

Kayınvalidem için




Hiç yorum yok:

İlgini Çeker Mi .?